Meidän suuri päivä

11.5. – 21.9.2014

Kesänäyttelyssä esiteltiin riihimäkeläisiä hääkuvia ja hääpukuja 1800-luvun lopulta 1990-luvulle saakka. Mukana oli runsaasti entisen Ilmolan valokuvaamon ottamia hääkuvia. Hääkuvissa vihkipäivä näyttäytyy elämän suurena hetkenä. Eri vuosikymmenien morsiusparit ilmentävät aikakauttaan totisina, jännittyneen hymyilevinä ja vapautuneen onnellisina.

Näyttelyssä oli myös esillä valokuvissa esiintyvien ihmisten muisteluita hääpäivästä sekä keväällä järjestetyn Kohtaamisia-keruun materiaalia.

Näyttelyn ajan Riihimäen kaupunginmuseo koristautui hääjuhlien näyttämöksi. Aula ja näyttelysali oli koristeltu perinteiseen juhlatyyliin ja museon pihassa vietettiin kesän aikana juhannus-, heinä, sekä elohäitä eri teemoin.

Vieraat toivotti tervetulleeksi museon pihamaalla koko kesän juhliva Riihimäen kansalaisopiston kuvanveistoryhmän tekemä hääpari.

Kesänäyttelyn ajan museon aulassa oli esillä Kansalaisopiston kuvanveistoryhmän vauvaveistoksia.