Kuva kuvasta

8.9. – 29.12.2019

Riihimäen kaupunginmuseon näyttelyyn on koottu Riihimäki-Seuran valokuvakilpailujen valokuvia. Ensi vuonna 85 vuotta täyttävä Riihimäki-Seura on järjestänyt valokuvakilpailuja vuosikymmenten varrella ja sittemmin kuvat on tallennettu Riihimäen kaupunginmuseon kokoelmiin. Nyt Kuva kuvasta -näyttelyyn on kuvien joukosta valittu 18 kuvaa.

Näyttelyn teemoja ovat ihmiset, harrastukset, luonto, työ, liikenne ja rakennukset. Katsoja voi pohtia mitä kuva kertoo ja mitä ajatuksia tai mielikuvia kuva herättää tai millainen kuvan paikka on nyt? Kuvista heränneiden ajatusten siivittämänä toivotaan ihmisten lähtevän kuvaamaan uusia kuvia samoista teemoista.

Ehtona on, että kuvan pitää olla Riihimäen alueelta. Kuvat sijoitetaan jo esillä olevien kuvien ympärille. Kuvan inspiroima tuotos voi olla myös piirros, maalaus, askartelu, veistos tai esine. Näyttelyyn on jätetty runsaasti tilaa näitä varten.

Näyttely toteutetaan Riihimäen kaupunginmuseon, Riihimäki-Seura ry:n, Riihimäen kansalaisopiston, Riihimäen kaupungin nuorisopalveluiden ja Riihimäen lasten ja nuorten taidekoulun yhteistyönä. Yhteistyökumppaneista koostuva näyttelytoimikunta valitsee näyttelyyn uudet kuvat kuukausittain.

Lähetä kuvasi osoitteeseen riihimaenkaupunginmuseo@gmail.com